Några rader om mig

JESUS BAR JOSEF - NASARET, GALILEEN
Jag är 30 år gammal och jag är uppvuxen i en liten by som heter Nasaret i Galileen i norra Palestina. Jag är snickare till yrket, precis som min far innan han gick bort. Sedan några veckor bor jag i Kafarnaum vid Galileiska sjön. I den här bloggen har jag tänkt berätta om mitt liv.

Snart i Betabara


Jag möter knappast någon som inte har något att berätta om Johannes. Nu när jag stannade till här i Amathos (vid den röda pricken) för att få mig en bit mat på ett värdshus, pratade jag med några resenärer söderifrån. De sa att min käre syssling till och med har fått ett smeknamn nu, "Döparen" kallas han. Johannes Döparen.

Ryktet om honom sprider sig mer och mer och han samlar stora åhörarskaror. Mängder av människor från Jerusalem och flera andra platser både väster och öster om floden kommer dit för att lyssna till honom. En del säger att han är Elia som har uppstått och andra menar att det är han som är Messias. Jag ser med spänning fram mot att träffa honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tidigare inlägg